Jak powszechnie wiadomo, najlepiej i najdłużej zapamiętujemy to, co sami zrobimy, czego sami doświadczymy. Dlatego tak ważne w procesie nauczania są metody aktywizujące. Na lekcji biologii w klasie 7 zastosowałam metodę stacji zadaniowych. Metoda stacji zadaniowych jest metodą, w której nauczyciel nie przekazuje uczniom gotowej wiedzy, lecz stwarza warunki do tego żeby uczniowie samodzielnie tę wiedzę zdobywali. Sam nauczyciel występuje jako widz i obserwator. Uczniów podzieliłam na zespoły, którzy rozwiązywali poszczególne zadania ułożone jako stacje. Zadania to między innymi:wykreślanka, szyfrowanie wiadomości, trimino, labirynt itp. Lekcja nastawiona była na sukces uczniów. Uczniowie rozwijali umiejętność czytania ze rozumieniem i współpracy w zespołach. Poradzili sobie świetnie. Oto przykłady niektórych zadań.
Stacje zadaniowe na lekcji biologii
Categories:
Related Post
Dzień z TokienemDzień z Tokienem
25 marca to Dzień Czytania Tolkiena, święto, które łączy miłośników fantastyki na całym świecie. Inicjatorami dnia byli członkowie angielskiego Towarzystwa Tolkienowskiego (The Tolkien Sociery). John Ronald Reuel Tolkien urodził się
Mali wynalazcyMali wynalazcy
Już od października grupa “Żabki” z oddziału przedszkolnego będzie realizować międzynarodowy projekt eTwinning ” Mali wynalazcy pracują nad swoimi wynalazkami” Nasz projekt obejmuje 5-6-letnich przedszkolaków. Jest to projekt edukacyjny, który